Köpvillkor

www.goodidea.se tillhandahålls av DoubleGood AB med Org.nr. 556759-4303. Information, mönster, logotyper, filmer & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.

Betalning

Betalning sker genom vald betalningsmetod vid utcheckning. Betalningsmetoderna tillhandahålls av Shopify Payments och Klarna.

Priser

Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalningar.

Kortbetalning

Kortbetalning sker via Shopify Payments. Kort som accepteras är Visa, MasterCard, Union Pay och American Express. Debitering av ditt betalkort sker direkt vid utcheckning.

Faktura

Betalning mot faktura sker via Klarna. Kunden har valet att betala direkt, dela upp betalningen eller betala senare. Frågor om faktura hänvisas till Klarnas kundtjänst.

Kontakt & Kundtjänst

Du kan kontakta oss på sidan Kontakt.

Force Majeure

Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse.

Ändring av avtalsvillkor

Efter att kund genomfört ett köp äger säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet.

Klagomål

Har du som kund klagomål kan dessa framföras via våra kontaktsätt som ni finner här: Kontakta Oss

Tvister & lagar

Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.

Frakt

I samarbete med Postpac erbjuder vi DHL Servicepoint som fraktmetod. Försändelse levereras till närmaste DHL ombud baserat på mottagarens adress och postnummer. Alla priser är listade exklusive fraktkostnader. Fraktkostnaden läggs till i priset och betalas av kunden vid utcheckning.

Fraktkostnaden meddelas vid beställning. Leveranstiderna (upp till 7 arbetsdagar) räknas från den dag då Good Idea bekräftat beställningen via orderbekräftelse (helger och röda dagar är exkluderade). Vi strävar alltid efter att leverera inom angivna tidsramar, men i vissa fall kan det ta längre tid på grund av högsäsong, tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser.

Paket som inte hämtats ut på mottagarens utlämningsställe inom 7 dagar återsänds till oss. Om detta sker debiteras du en avgift som motsvarar de faktiska kostnader som Good Idea haft för returfrakt, fraktavgift och hantering.

Lager & Varor

Lagersaldon uppdateras kontinuerligt på hemsidan. När du har gått till utcheckning så reserveras din vara i 10 minuter. Vi reserverar oss för eventuella saldofel. Vi kan när som helst återkalla en vara om vi anser att det är nödvändigt.

Produktbilder på webbplatsen är endast avsedda för illustration. Var medveten om att färgerna på varor som visas på webbplatsen beror på flera faktorer, till exempel dina bildskärmsinställningar. Du hittar en beskrivning av produktdetaljer och vad som ingår i produkten på produktsidan.

Skadade varor & reklamationer

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via Kontakta Oss. Bifoga följande information:

  • E-postadress som köpet registrerades på
  • Ordernummer
  • Kundnamn
  • Produktnamn
  • Bifoga bild

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Reklamationer som görs inom två månader från det att kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbsidan. Good Idea står för returfrakten för godkända reklamationer. När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Good Idea att kompensera kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Good Idea strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Good Idea mottagit reklamationen. Good Idea förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Good Idea riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Ångerrätt & öppet köp

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Återbetalningsskyldighet

Om du utnyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka hela varans belopp snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden då varan skickas tillbaka.

Misstag

Misstag sker ibland genom mänskliga faktorn eller andra fel, till exempel gällande pris eller produktinformation. Om ett misstag sker kommer vi naturligtvis göra vårt bästa att försöka korrigera det snarast möjligt. Alla vi på Good Idea strävar efter att du ska vara riktigt nöjd med ditt köp.